Monday, September 2, 2013

kes buang bayi uitm dungun

Bismillah...


(photo by: terengganutoday.com)

maaflaa gmbo kecik je..
xsanggup saya nk letak gmba2 tragis cmni besaq2..huhu
mcm2 la komen dan kutukan yg keluar kpd student uitm dungun..

tp kan korg, saya nk nasihatkan,
korg jgn la tuduh mcm2 klau xtahu hal sebenar..
bukannya student je yg duk dlm uitm tu,
makcik2 akak2 cleaner ada, pelawat pun bleh masuk.
so korg xleh la nk serkap jarang student yg wat hal tu kan.
selagi tiada keputusan dan pengesahan, lebih baik kita diam je.
jgn nk tuduh mcm2..xbaik..kang jd fitnah pulak..

duk bincang2 dlm ofis ni, 
kenapa mudah sgt perempuan melahirkan ank luar nikah eh?
perasan tak? klau ibu yg mengandung tu melahirkan dgn hubungan yg sah,
mesti kita dengar cerita ibu2 tersebut tentang sakitnya melahirkan anak..
sbb apa? haa..salah satu sbb maybe yg melahirkan anak luar nikah ni,
dosa dia xkeluar apabila melahirkan anak..
sbb tu la dorg xrasa kesakitan bersalin tu..

itu salah satu teori la kn,
sbb mudah sgt dorg2 ni melahirkan anak luar nikah..
xpaham betul laa..haiyooo..


8 comments:

Iehah Farihah said...

omg teruknye org2 sekrg..

Nadya Dyana said...

sedih tgk mcm nie. kenapa la dia tak jaga je anak tu

sharmiza shahar said...

bila jadi kes2 macam ni jangan tunding jari kat perempuan je. tepuk sebelah tangan takkan bunyi. cewahh..moga kita dijauhkan dri perkara macam ni..amin~

Eiqa Almond said...

dengar cerita bukan student..
sbb ramai gak kawan dekat sne..
rse nye laa..
org yg kerja dekat sne..
ishh, eiqa ingat2x lupa laa >,<

Fizi Zaidi said...

hi,,awk belajr kat uitm dungun ke?..ehhe

S.K.A said...

kekadang pelik jgak..bila hbugan sah, ssh je nk dpt ank..tp hbgan xsah..sng dpat anak..mgkin Allah nk tnjuk kot..ape pn kita ambil iktibar sama2..

akmaL said...

yang lagi xpaham cmne org leh xprasan perut perempuan tu membesar??ke boleh main sorok2??konfius nih >.<

Norhasniza Khalid said...

apalah nak jadi... tak nak bak sini bagi mama... mama takde anak jantan ni tau...