Thursday, August 15, 2013

saat saat terakhir kami bersama abah :'(

waiting for abah to be brought home~

since masa tu xd lgsg lelaki kt umah,
saya ma n aishah la yg uruskan hal2 rumah..
bertambah2 sedih sbb xtau nk bergantung kt sape..
sbb kami semua perempuan, rase helpless sgt2..:(
tp nk wat cne, we had to go through that situation.

pukul 9.30 jenazah sampai dgn ambulance.
kt rumah pn da ramai yg dtg.
masa tu sy msj kwn2 rapat sy ijosh, nuyu, & yun bgtau pasal tu.
nk cerita pnjg ngn dorg tp xsempat sgt.

sblm jenazah dimandikan, ashrafi sempat sampai since dia yg paling dekat.
ashrafi yg mandikan abah..uruskan abah.
sebelum abah dikafankn, kami dipanggil utk beri salam terakhir kpd abah.
sorg2 pegi dekat abah n cium abah..
tiba2 je suasana jd sebak, pilu.
saya masih bertahan.
saya cium pipi abah..dahi..sejuk.
akhirnya xdapat bertahan, menitis jua air mata ni.
tapi saya berusaha agar air mata xterkena abah.
saya berbisik dalam hati,
"abah, tunggu ore kt sana ep, nt kita jumpa lagi..tunggu ore..ore sayang abah..sayang sgt..:'( "

abg saya yg 2nd tiba, dr johor.
sempat jgk dia lihat abah sblm dikafankan.
saya nampak mata dia merah, lagi sekali saya tersedu.
sedihnya YA ALLAH :'(

jenazah selamat dikafankan, akhirnya..
sgt mudah hal pengurusan jenazah abah, sgt2 mudah. ALHAMDULILLAH.
saya turut pergi mengiring jenazah abah ke kubur.
berpisahlah kami setelah abah dikuburkan.
moga abah tenang di sana. amiin. :'(



2 comments:

Farah said...

Assalamualaikum,

Salam takziah. Tabahkan hati ye.. I believe you are a strong girl! Semoga arwah di kalangan orang yang beriman.

Al-Fatihah

Unknown said...

waalaikumsalam..terima kasih byk2..amiin :')