Wednesday, August 28, 2013

tolak ansur suami isteri

Bismillah...


haa ni apa kes pulak yg saya cite pasal suami isteri ni?
bkn saya nk kawen ke hape ep..hehehe
perasan tak, byk la kes2 suami isteri yg kuar paper..
salah satu calonnya ialah...Rita dan Aidil..

*kesian dah saya tgk rita ni haa :(

(photo by: fb cikgu langsing online shoppe)

haisshh xhabis2 lg masalah dorg..
kdg2 kesian pulak tgk..
bila kenyataan aidil keluar kt paper, 
rasa simpati kt aidil..
pastu rita pulak buat kenyataan akhbar,
dahhh kesian kt rita pulakk..
xtau nk berpihak yg mana satu..
senang cita, jgn masuk side mana2 haa..

mcm ni la konklusi yg saya dpt buat..
rita dgn aidil kne duduk berbincang elok2..
xbleh la masing2 bina ego tinggi2..
masing2 ada tanggungjawab..
dorg ada anak..kena la pikir pasal anak2 jgk..


then pasal family,..
xpasal2 family pn menyumbang pada keretakan rumh tgga dorg jgk..
patotnya org2 tua kena la paham..
dorg xleh nk cmpur tgn sgt dlm urusan umh tgga ank2 ni..
dorg dah besar, ada ank2 sendiri dah pn,
pn digelar ibu bapa jgk..
so sbg ibu bapa, dorg suka ke org lain duk arah2 masuk cmpur urusan family dorg?
mesti xsuka kn? so mcm tu la jgk org lain.

haaa nk ckp byk2 pn xleh, saya pun bkn ada pengalaman.
xkawen pun lagi..huhu
saya cuma dpt berdoa je supaya hbgn dorg okey lepas ni..
dan kurangkanlah post2 kt akhbar pasal rumah tgga ni..
patutnya hal dalaman rumh tgga ke,
baik buruk suami isteri ke, 
kne jadi rahsia dlm rumah je..
xelok la memburuk2kan psgn kita sendiri dpn org awam kn..
huhu..pikir2 la ye..

*eh nk letak label apa ni? mcm xd dlm list je? hmm~

5 comments:

Mohd Ridzwan Abdullah said...

Tu lah hakikatnya...zaman skrg media ni lebih cepat membawa berita. Walhal perkara ni agak sensitif utk diamik tau oleh semua org. Apapun, dlm hal umah tangga mmg kena byk brsabar dan tolak ansur la. Kalau masing2 nak cari salah smp bila pun xkan habis. Masing2 ada kelemahan, yg penting kena percaya sesama sndiri dan jujur.

sha (chirp chirp) said...

betul2, pasangan patutnya menjaga aib sesama mereka. bukan buka untuk tapan org. sbb kalau lg ramai org tau, lagi besar maslah jd.

Nadya Dyana said...

biasa la tu. Nad harap dorg bole settle dgn cara baik tanpa menuding jari antara satu sama lain :)

Cik Itah@Rama Rama Pendek said...

semoga rita tabah. sy setuju pendapat kira..patutnya mak bapak x perlu masuk campur urusan ruma tangga anak+, dorg da besar..dorg mesti tahu nak selesaikan mcm mana..
kalau mak bapak masuk bertambahla masalah adalah..

Norhasniza Khalid said...

mama pun malas nak layan kisah mereka... hihi, kisah rumahtangga mama patut mama jaga.. kan kan...? hihi.. apa pun, mama suka rita ni, kesian dia..